Medytacja jako sposób na bezsenność

Medytacja to odwieczny sposób na wyciszenie umysłu i odprężenie ciała, który może pomóc osobom cierpiącym na bezsenność. Medytacja przynosi głębokie odprężenie, które może zmniejszyć kłopoty ze snem. Badania pokazują, że aktywna procedura medytacji skłania ciało do „odprężenia” i wycisza umysł, umożliwiając zapadnięcie w spokojny stan snu.

Spokojna

Bezsenność to zaburzenie, które prowadzi do trudności w zasypianiu. Objawy bezsenności mogą objawiać się trudnościami w zasypianiu, trudnościami w utrzymaniu snu lub wczesnym budzeniem się ze snu. Bezsenność powoduje, że osoba czuje, że sen jest słaby lub nie jest odświeżający. Problemy emocjonalne, takie jak niepokój, napięcie i depresja, często są przyczyną braku regenerującego snu. Bezsenność może być sama w sobie głównym zaburzeniem lub może być objawem innego zaburzenia. W tym drugim przypadku nazywa się to bezsennością wtórną. W obu kierunkach bezsenność prowadzi do zaburzeń snu i powoduje zmęczenie i deprywację snu u osoby na nią cierpiącej.

Medytacja jest wykorzystywana do leczenia bezsenności, ponieważ metody medytacji rozluźniają ciało i umysł i pozwalają, by sen zawładnął osobą. Może być stosowany jako dodatek do dodatkowych konwencjonalnych zabiegów, ale jest również skuteczny, gdy jest stosowany samodzielnie. Medytacja jest prosta i dostępna dla każdego. Należy go wypróbować przed użyciem dodatkowych środków nasennych, ponieważ nie ma trwałych skutków ubocznych. Medytacja może usunąć nadmiar danych, które ludzie noszą ze sobą z codziennego życia.

Pozbywanie się przewlekłej bezsenności prawdopodobnie zajmie trochę czasu i będzie wymagało długoterminowych zmian nawyków przed snem. Samo medytowanie, gdy dana osoba nie zmieniła dodatkowych nawyków pozbawiających snu, może nie zaowocować upragnionym snem. Osoba powinna ograniczyć kofeinę, ograniczyć spożycie alkoholu i wyłączyć telewizor lub komputer co najmniej 60 minut przed snem, ponieważ są to środki pobudzające; a stymulanty naturalnie hamują relaksację. Celem medytacji jest odprężenie ciała i umysłu.

Sam akt „liczenia owiec” można uznać za rodzaj medytacji. Poświęcenie czasu na „policzenie swoich błogosławieństw” lub rozważenie wielkich rzeczy, które wydarzyły się w ciągu dnia po nocnym leżeniu do łóżka, może być formą medytacji. Sztuką jest skoncentrowanie się na czymś relaksującym i przyjemnym, a nie tylko opowiadaniu o wszystkich wydarzeniach dnia.

Medytacja jest łatwa. Czasami ludzie próbują uczynić to zbyt skomplikowanym, co może mieć odwrotny skutek, jakim jest relaksacja i powoduje większy stres przed snem. Korzyści płynące z medytacji przyniosą naturalne odprężenie; mediacja nie powinna być wymuszana.

Kilku ekspertów zaleca medytację około dwudziestu minut przed pójściem spać, podczas gdy inni zalecają medytację w łóżku. Obie strategie mogą działać dobrze, a efekty mogą być takie same. Zależy to po prostu od tego, co preferuje osoba medytująca.