Site Loader

Chrapanie to dolegliwość, której konsekwencje mogą być naprawdę bardzo poważne. Wszak, przyczynia się ona do występowania tzw. bezdechu sennego – epizodycznych przerw w oddychaniu podczas snu.

Bezdech senny to przypadłość, której leczenie jest absolutnie konieczne. W przeciwnym wypadku może dojść do niedotlenienia, udaru mózgu i zawału serca. Ponadto, bezdech senny przyczynia się do występowania silnych bólów głowy, problemów z koncentracją oraz problemów z erekcją.

Czy chrapaniu można zapobiec?

Chrapanie to dolegliwość, której w zdecydowanej większości przypadków można zapobiec. Wszak, za czynniki kształtujące tę dolegliwość odpowiedzialni jesteśmy my sami. Skuteczna profilaktyka to przede wszystkim:

  • Komfort w sypialni
  • Odpowiednia dieta
  • Regularna aktywność fizyczna
  • Brak używek

Wyjątkiem jest tylko i wyłącznie chrapanie, które powstało w wyniku patologii w budowie elementów układu oddechowego, m.in.: migdałów, podniebienia, gardła czy przegrody nosowej.

Jak leczyć chrapanie?

Chrapanie to dolegliwość, której leczenie może przybierać przeróżne formy. Zdecydowanie najczęściej zalecanym rozwiązaniem jest wykorzystywanie aparatów na chrapanie. To, specjalistyczne urządzenia, których zadaniem jest regulacja ciśnienia podczas wymiany tlenowej. W momencie kiedy dochodzi do bezdechu, ciśnienie się zwiększa i eliminuje niedrożności. Aparaty na chrapanie są jednak mało wygodnym rozwiązaniem. Dlatego też, wiele osób ma opory by z niego skorzystać.

W wielu przypadkach zastosowanie znajdują zabiegi chirurgiczne. Zazwyczaj mają miejsce już w dzieciństwie. Najczęściej stosuje się usunięcie migdałów, plastykę podniebienia czy eliminację krzywej przegrody.

Co więcej, chrapanie można leczyć także stosując odpowiednie środki farmakologiczne. Zastosowanie znajdują także suplementy diety (m.in. Snoran Plus) oraz specjalistyczne spraye i aerozole.

Warto jednak pamiętać, że pierwszym krokiem w kierunku eliminacji chrapania powinno być zadbanie o zdrowy tryb życia oraz odpowiednie warunki snu – wygodne łóżko oraz odpowiednio przygotowaną sypialnię.

Zdrowy tryb życia – sposób na eliminację chrapania
Postęp cywilizacyjny sprawia, że komfort życia wielu osób poszybował w górę. Pełna automatyzacja, gotowe jedzenie i kilka innych czynników sprawia, że zdrowy tryb życia prowadzi coraz mniej osób.

Co zrobić, aby sprawność naszego organizmu stała na najwyższym poziomie? Jak wygląda zdrowy tryb życia? Poznaj 6 kluczowych zasad zdrowego stylu życia.

  • Dieta – odżywianie to jeden z najważniejszych elementów kształtujących zdrowie i kondycję naszego organizmu. Jadłospis musi być nie tylko oparty na zdrowych produktach, ale także być pełnowartościowy i zbilansowany.
  • Aktywność fizyczna – ruch ma ogromny wpływ na zdrowie. Uprawianie sportu, aktywnego hobby czy po prostu realizacja ćwiczeń, kształtuje naszą sprawność fizyczną. Warto przy tym zaznaczyć, że niektóre dyscypliny sportowe (np. Bieganie) powodują produkcję endorfin poprawiając nastrój i samopoczucie.
  • Brak używek – zarówno alkohol, jak i papierosy to elementy z których należy całkowicie zrezygnować. Obie używki mają degradujący wpływ na nasz organizm.
  • Opanuj stres – czynniki stresogenne pojawiają się wszędzie. Aby ograniczyć degradujący wpływ stresu korzystaj z ćwiczeń relaksacyjnych oraz medytacji.
  • Badaj się – zdrowy tryb życia, to nie tylko działania profilaktyczne, to także regularna diagnoza i ocena stanu zdrowia. Korzystaj z badań profilaktycznych raz na kwartach (krew, mocz, kał), aby jak najszybciej zidentyfikować ewentualne defekty swojego organizmu.
  • Wprowadzaj zmiany powoli – zbyt szybka zmiana diety czy aktywności fizycznej może skutkować reakcją obronną organizmu i złym samopoczucie. Zmiany nalezy wprowadzać krok po kroku, bez zbędnego pośpiechu.

To sześć kluczowych zasad zdrowego trybu życia. Staraj się tak kierować życiem, by zawsze otrzymywać pozytywną odpowiedź od naszego organizmu. Powodzenia!

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *