Site Loader

Według szacunków, aż 30% Polaków boryka się z bezsennością. To dolegliwość, która dosłownie spędza sen z powiek Polaków. Jej leczenie jest trudne, ze względu na bardzo dużą liczbę potencjalnych przyczyn.

Domowe sposoby na bezsenność

Czy wiesz, że wyeliminowanie bezsenności nie musi oznaczać korzystania z uzależniających środków farmakologicznych? Bezsenność całkowicie możesz wyeliminować domowymi sposobami. Wystarczy, że zastosujesz się do pięciu poniższych wskazówek.

Komfortowa sypialnia

Miejsce w którym śpisz powinno być odpowiednio przygotowane. Zadbaj o odpowiednią temperaturę i wilgotność powietrza. Wycisz pomieszczenie i odpowiednio zaciemnij. Miejsce do snu powinno być całkowicie pozbawione jakichkolwiek bodźców zewnętrznych: włączonego telewizora, otworzonego okna itd.

Wygodne łoże

Aby sen był możliwie jak najbardziej komfortowy, a zasypianie przyjemne – Twoje łóżko musi posiadać odpowiedni materac. Zwykle zaleca się spać na twardych lub średnio-twardych materacach, aczkolwiek nie jest to regułą Pamiętaj również, by zadbać o poduszkę dostosowaną do Twoich wymagań.

Odpowiednie odżywianie

To, co jemy ma ogromny wpływ na funkcjonowanie naszego organizmu – także na nasz sen. Pełnowartościowa, zdrowa dieta, wolna od wszelkich „pobudzaczy” jak kawa, zielona herbata, yerbamate i energy drinki może okazać się kluczowa dla leczenia bezsenności domowymi sposobami.

Aktywność fizyczna

Ruch to zdrowie. A zdrowie to – komfortowy, głęboki sen. Zadbaj zatem o to, by każdego dnia podejmować kilkudziesięciominutową średnio-intensywną aktywność fizyczną. Dzięki temu, dotlenisz swój organizm co zwiększy szansę na pozbycie się uciążliwej bezsenności.

Suplementy diet

Alternatywą dla silnych tabletek nasennych mogą być suplementy diet. Naturalne składniki mogą okazać się równie skuteczne, a przy tym nie niosą żadnych skutków ubocznych. Dlatego też, w pierwszej kolejności zalecamy wykorzystanie właśnie tego typu środków.

Regularne godziny snu
Absolutnie kluczowym elementem zdrowego snu jest regularność. Musisz zadbać o to, aby wstawać i zasypiać zawsze o tych samych porach. Dzięki temu, Twój organizm będzie pracował wydajniej. Wpłynie to także na proces zasypiania.

Brak jakichkolwiek dystraktorów
Uwielbiasz zasypiać z włączonym telewizorem? Nie przeszkadza Ci grające radio lub otwarte okno? To wszystko jest tylko pozorne. Aby zasnąć, musisz skoncentrować się tylko na śnie. Dlatego bezwzględnie musisz zrezygnować ze wszelkich dystraktorów.

Ostatni posiłek
Pora ostatniego posiłku determinuje to, czy nasz układ trawienny będzie mocno zaangażowany w czasie zasypiania i snu. Jeśli chcesz uniknąć dyskomfortu – musisz zadbać o to, by ostatni posiłek był konsumowany najpóźniej na trzy godziny przed snem.

Pobudzacze
Energy-drinki, mocna kawa czy nawet napoje typu Coca-Cola to nienajlepsze pomysł jeśli borykasz się z bezsennością. Wszak, zawarta w nich kofeina działa nawet przez 12 godzin!

W przypadku gdyby w/w metody okazały się nieskuteczne, należy udać się do lekarza. Wszak, bezsenność jest dolegliwością, która może nieść za sobą bardzo poważne osłabienie organizmu.

Post Author: admin

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *